Katalogas


Rėmai ir jų gamybos medžiagos

Po padangų ir stebulių, rėmas svarbiausias dviračio komponentas, lemiantis važiavimo savybes.

Iš ko gaminti rėmus: plieno, aliuminio, titano, karbono? Kokia konstrukcija geresnė? Šios karštos diskusijos tarp dviračių fanatų nerimsta jau kuris laikas.

Tradicinė rėmo konstrukcija, susidedanti iš dviejų trikampių – tai dviračio tobulėjimo, per daugiau nei šimtą metų, rezultatas. Pastovūs bandymai radikaliai pakeisti rėmo konstrukciją nieko nedavė. Tokiu būdu konstrukcija vėl ir vėl grįždavo prie bazinio varianto, kuris per paskutinius šimtą metų iš esmės nepasikeitė.

Gerėjo medžiagos, tobulėjo technologija – kas leido radikaliai padidinti jo tvirtumą.

Tuo būdu rėmo savybes lemia: konstrukcija, medžiagos.

Reikalavimai rėmui yra dažnai prieštaraujantys vieni kitiems. Jis turi būti tvirtas, ilgaamžis, nevibruoti, nesideformuoti – ir tuo pačiu metu mažai sverti.

Medžiagos

Pradžioje trumpai apsistosime prie mechaninių medžiagų savybių, kurios plačiausiai naudojamos gaminant rėmus:

  • Plienas. KELLY‘S BILLY, JANE, ATHOS, ATHENA.
  • Aliuminio lydiniai. KELLYS SALAMANDER ir kt.
  • Titano lydiniai.
  • Anglies pluoštas.KELLYS URC 9.9 ir kt.

Prisiminsime pagrindines medžiagų charakteristikas, lemiančias rėmo savybes.

Tankis. (Kg/m3). Tai medžiagos svoris tūrio vienete.
Tamprumas. Nusako medžiagos kietumą. Tai jėga, kuriai veikiant detalė pailgėja 2 kartus.
Stiprumo riba. Tai įtempimas, kuriam veikiant, pavyzdys sutrūksta. (N/m3).
Takumo riba. Tai įtempimas, po kurio veikimo lieka negrįžtamos deformacijos.
Sąlyginis pailgėjimas. Tai pavyzdžio pailgėjimas procentais, iki jo sutrūkimo tempiant. Rėmų gamybai – tai apie 10%. Jei šis dydis < 5%, rėmas gali suirti staiga.
Ištvermės riba. Tai maksimalus įtempimas, kuriuo veikiant pavyzdį, jis išlaiko begalę periodinių apkrovų ciklų. Dauguma aliuminio lydinių šios savybės neturi (skirtingai nuo plieno ar titano). Tai reiškia, kad ir nedidelė cikliška apkrova suardys pavyzdį.

Atgal